Strona główna » News » Zasady umieszczania reklam wyborczych w przestrzeni publicznej

Zasady umieszczania reklam wyborczych w przestrzeni publicznej

Zgodnie z zapisami Kodeksu wyborczego  (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 754 z późn. zm.) dopuszcza się umieszczanie plakatów i haseł wyborczych na ścianach budynków, przystankach komunikacji publicznej, tablicach i słupach ogłoszeniowych, ogrodzeniach, latarniach, urządzeniach energetycznych, telekomunikacyjnych i innych wyłącznie po uzyskaniu zgody właściciela lub zarządcy nieruchomości.

Właściciele i zarządcy nieruchomości przy ewentualnym wyrażaniu zgód powinni mieć na uwadze zapisy Uchwały Nr XLII/397/18 Rady Miasta Bochnia z 22 lutego 2018 r. w sprawie: zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane, dotyczące zasad sytuowania reklam wyborczych.

Zgodnie z wyżej wymienioną „uchwałą krajobrazową Bochni” dopuszczalne są następujące ekspozycje reklam wyborczych:

– na darmowych nośnikach, wyznaczonych przez UM Bochnia zgodnie z kodeksem wyborczym,

– na słupach ogłoszeniowych – istniejących (gminnych i prywatnych),

– na słupach ogłoszeniowych – nowych,

– na tablicach informujących – istniejących, wolnostojących prywatnych,

– na tymczasowych nośnikach reklamowych na indywidualnej konstrukcji, w odległości 1m od ogrodzeń,

– na potykaczach,

– na konstrukcjach indywidualnych w pasach drogowych, przy zachowaniu przepisów ustawy o drogach publicznych,

– na konstrukcjach indywidualnych na parkingach,

– na konstrukcjach indywidualnych na skwerach i przydrożnych zieleńcach,

– na platformach mobilnych z wyjątkiem sytuowania na placach  miejskich i w parkach,

– w przypadku organizacji imprezy miejskiej w trakcie kampanii wyborczej – zgodnie z rozumienie par.5.1, pkt 5) możliwość umieszczania reklam zgodnie z par. 9,

– w strefie 3, w rejonach skrzyżowań dróg komunikacji kołowej, zgodnie z par.21.1, pkt 15),

– dopuszczone są reklamy remontowo – budowlane na rusztowaniach do stosowania w trakcie formalnie prowadzonych robót budowlanych,

– uchwała nie dotyczy terenów zamkniętych w tym kolejowych (jeśli kandydat uzyska zgodę na powieszenie baneru wyborczego np. na stacji PKP – uchwała reklamowa się do tego nie odnosi).

 

Zobacz także

Uwaga na dzikie zwierzęta, które częściej wybiegają na drogę w okresie jesienno-zimowym

W poniedziałek (7 października br.) oficer dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Bochni przyjął trzy zawiadomienia ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code