Strona główna » Wydarzenia » Rusza Telefon Bezpieczeństwa dla Turystów Zagranicznych

Rusza Telefon Bezpieczeństwa dla Turystów Zagranicznych

1 czerwca rusza Telefon Bezpieczeństwa dla turystów, który w tym roku został po raz pierwszy zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej. W godzinach 8.00-18.00 a od 1 czerwca do 30 września w godzinach 08: 00-22:00 turyści zagraniczni będą mogli uzyskać potrzebne informacje oraz uzyskać pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej porady.

Pracownicy obsługujący Contact Center będą posługiwać się biegle językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.

„Telefon bezpieczeństwa” to wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Komendy Głównej Policji, Urzędu do Spraw Cudzoziemców i Polskiej Organizacji Turystycznej realizowana od 2002 roku.

Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa” jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Brak znajomości języka i procedur, w przykrych dla turysty okolicznościach i poczucie zagubienia, może zaważyć w znaczący sposób na opinii o naszym kraju, mimo iż wcześniej pobyt był postrzegany, jako bardzo atrakcyjny. W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora. Komenda Główna Policji zapewni możliwość korzystania przez osoby obsługujące telefon bezpieczeństwa z wewnętrznego numeru telefonu z centrali telefonicznej Komendy Głównej Policji, w celu bezpośredniej komunikacji z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji i Urzędu do Spraw Cudzoziemców.

81% to suma wskazań dwóch najwyższych wartości na skali pokazującej poziom zadowolenia turystów zagranicznych w Polsce. Na to wysokie zadowolenie z pobytu w Polsce składa się wiele czynników. Z naszych badań wynika, że 45 % turystów zagranicznych uważa, że „bezpieczeństwo” jest dla nich bardzo ważne przy planowaniu wyjazdu do innego kraju a 42 % powiedziało, że raczej ważne. Zaledwie 4 % przyznało, że nie bierze tego elementu pod uwagę – powiedział Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. – Nie chodzi tu tylko o bezpośrednie zagrożenie życia czy zdrowia, ale także poczucie bezpieczeństwa wynikające z pewności, że w przypadku kłopotów ze zdrowiem, zaginięcia dokumentów, kradzieży itp. turysta uzyska natychmiastową pomoc lub zostanie przekierowany do odpowiednich służb –podkreślił Szmytke.
(inf. prasowa)

tel_bezp_pl

Zobacz także

Od dziś rusza rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19

Od dziś na szczepienia przeciw covid dla osób powyżej 80 roku życia. Każda pełnoletnia osoba może wypełnić, ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code