Jeszcze do 6. września potrwa przetarg na realizację inwestycji pn. „Rozbudowa i przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Bochni” ogłoszony przez Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie.
– Jest to niewątpliwie ważna inwestycja dla powiatu bocheńskiego, nie tylko podnosząca standard pracy bocheńskich strażaków, ale przede wszystkim zwiększająca bezpieczeństwo mieszkańców Bochni jak i całego Powiatu, a także odwiedzających powiat bocheński turystów – wyjaśnia starosta bocheński Jacek Pająk.
Przypomnijmy od czego się zaczęło:
2004 rok – rozpoczęto projektowanie nowej strażnicy
2005 rok – uzyskano pozwolenie na budowę
lipiec 2008 rok – wykonano projekt budowlany zamienny, w związku ze zmianą dot. rezygnacji z umiejscowienia Pogotowia Ratunkowego w planowanej inwestycji
sierpień 2008 rok – uzyskano kolejne pozwolenia na budowę
sierpień 2008 rok – ogłoszono przetarg i wyłoniono wykonawcę na I Etap inwestycji pn. Rozbudowa i przebudowa budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Bochni – Modernizacja boksów garażowych”
listopad 2008 rok – zakończono częściową modernizację budynku
2011 rok – rozpoczęto prace nad zmianą projektu
październik 2011 rok – w Starostwie Powiatowym w Bochni odbyło się uroczyste podpisanie deklaracji współfinansowania budowy strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Bochni. Dokument ten podpisali: gen.brygadier Wiesław Leśniakiewicz – Komendant Główny PSP, Stanisław Kracik – Wojewoda Małopolski, nadbryg. Andrzej Mróz – Małopolski Komendant Wojewódzki PSP, Jacek Pająk – Starosta Bocheński oraz Burmistrzowie i Wójtowie Miast i Gmin powiatu bocheńskiego.
grudzień 2011 rok – zaakceptowana została ostateczna wersja projektu
czerwiec 2012 rok – inwestycja uzyskała nowe pozwolenie na budowę
sierpień 2013 rok – ogłoszono przetarg
Planowany termin zakończenia realizacji ww. inwestycji to wrzesień 2017 roku.
(inf.prasowa)