Strona główna » News » Pomysły Adama Korty, kandydata na burmistrza, na zmniejszenie korków w centrum Bochni

Pomysły Adama Korty, kandydata na burmistrza, na zmniejszenie korków w centrum Bochni

W poniedziałek, 3 listopada, na konferencji prasowej w Klubokawiarni Adam Korta, kandydat na burmistrza miasta Bochnia, przedstawił trzeci moduł swojego programu wyborczego zatytułowany “Bochnia bez problemów komunikacyjnych”. Adam Korta w przypadku objęcia stanowiska włodarza Solnego Grodu zamierza podjąć kroki związane z budową nowych dróg, które ograniczyłyby i wyprowadziły ruch tranzytowy z centrum Bochni.

Kandydat na burmistrza Miasta Soli, Adam Korta, zwrócił uwagę, że Bochnia od kilku lat zmaga się z problemami komunikacyjnymi polegającymi na tworzeniu się w mieście dużych korków w godzinach szczytu, kiedy to mieszkańcy wracają do domów z pracy. Problem korków dotyczy między innymi ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Proszowskiej, ul. Konstytucji 3 Maja itd.

Przez centrum miasta przebiega droga wojewódzka Limanowa – Zielona, która komunikuje północną część powiatu z południową. Jest to droga, która w pewnym momencie nie spełnia parametrów technicznych. Otóż ul. Szewska jest drogą jednokierunkową w ramach statusu drogi wojewódzkiej. Propozycja moja jest taka, aby część ul Wiśnickiej od skrzyżowania z węzłem drogi krajowej nr 94 poprzez ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Szewską, ul. Konstytucji 3 Maja i część ul. Proszowskiej aż do skrzyżowania z ul. Hutniczą pozbawić te drogi kategorii wojewódzkiej i nadać jej status drogi gminnej. To przyczyniłoby się do tego, że ograniczyłby się ruch tranzytowy w kierunku północnej części powiatu bocheńskiego – mówił na konferencji Adam Korta.

Rozwiązanie, które proponuje Adam Korta, nie mogłoby zostać wdrożone, gdyby nie wyznaczenie innych alternatywnych dróg dla ruchu tranzytowego. Dlatego dla kandydata na włodarza Solnego Grodu najważniejszą kwestią jest to, aby wybudować łącznik autostrady A4 z drogą krajową nr 94. Dodatkowo Adam Korta zaznacza, że od łącznika autostradowego powinna powstać nowa droga, która przebiegałaby po terenach Bochni, potem krzyżowałaby się z ul. Wygoda, jak i ul. Hutniczą i śladem istniejącym ul. Hutniczej łączyłaby się z drogą wojewódzką, czyli ul. Proszowską.

Jeżeli powstałby łącznik autostradowy wraz z drogą łączącą się ze zjazdem z autostrady i drogą wojewódzką na ul. Proszowskiej, to samochody nie musiałyby dojeżdżać do centrum miasta, żeby przedostać się do północnej części Bochni i powiatu – zwracał uwagę Adam Korta.

Kandydat na burmistrza, Adam Korta, przychylił się ku pomysłowi wybudowania w miejscowościach: Majkowice, Bogucice i Mikluszowice mostu na rzece Rabie, by w ten sposób skomunikować gminę Drwinia z autostradą A4.

Kolejnym elementem rozwiązań komunikacyjnych w Bochni według Adama Korty jest rozpoczęcie inwestycji budowy nowej drogi, która komunikowałaby ul. Partyzantów z drogą wojewódzką biegnącą wzdłuż ul. Proszowskiej.

Takie rozwiązanie komunikacyjne spowodowałoby, że odcinek od wiaduktu kolejowego na ul. Proszowskiej aż po ul. Hutniczą zostałby odciążony od przejazdu samochodów ciężarowych – mówił Adam Korta.

Zdaniem kandydat na burmistrza, Adama Korty, na skrzyżowaniu ul. Proszowskiej z ul. Hutniczą powinno powstać rozbudowane skrzyżowanie lub rondo, do którego przyłączona zostałaby nowa droga, która przebiegałaby wzdłuż koryta rzeki Raba i potem włączała się w ul. Partyzantów.

Dodatkowo droga ta stałaby się barierą przed takimi zjawiskami jak zjawiska powodziowe, bo w momencie podniesienia poziomu wody w rzece Rabie droga ta byłaby naturalnym wałem, który zabezpieczałby część terenu Bochni przed podtopieniami czy zalewaniem – powiedział kandydat KWW „Razem dla Bochni” na burmistrza Bochni.

Według koncepcji Adama Korty, jeżeli udałoby się sfinalizować te zadania, to ruch zmniejszyłby się nie tylko na ul. Proszowskiej, ale odciążona od przejazdu tirów czy samochodów ciężarowych zostałaby między innymi ul. Karolina, ul. Wygoda oraz ul. Staszica.

Innym pomysłem kandydata jest wybudowanie zjazdu z drogi krajowej nr 94, która umożliwiłaby kierowcom bezpośredni wjazd do wschodniej części miasta.

Zdaję sobie sprawę, że te rozwiązania komunikacyjne nie będą tanie. Budowa nowych dróg, przebudowa czy też rozbudowa istniejących wiąże się z dużymi kosztami. Więc ta koncepcja, którą przedstawiłem, nie jest na 4 lata. To jest koncepcja na więcej niż 4 lata, ale myślę, że kandydat na burmistrza miasta Bochnia nie powinien patrzeć z perspektywy 4 lat, ale powinien mieć spojrzenie bardziej wizjonerskie na funkcjonowanie miasta, w związku z tym to jest propozycja na dłużej niż 4 lata – zaznaczył Adam Korta.

Zobacz także

Mnóstwo muzyki i dobrej zabawy w ramach Kulturalnej od-nowy

Za nami druga tegoroczna odsłona „Kulturalnej od-nowy”. W sobotę, 13 lipca, na bocheńskim Rynku zaprezentowała się znana animatorki ...

2 komentarze

  1. Do Radnego Miasta Bochni -z Oś.Proszowskie- oraz Kandydata na Burmistrza GMBochnia-dobry program, tylko te priorytety, a raczej, kolejność wykonania wpisanych do niego zadań;
    Bezpieczeństwo przed zalewaniem od strony Raby półn.części Miasta i jednocześnie rozwiązanie komunikacyjne wraz z możliwością rozwoju Miasta poprzez zwiększenie terenów pod zabudowę wraz z zwiększeniem dostępności dla koncepcji utworzenia terenu rekreacyjnego „Na Kątach”- to wszystko wpisane do programu strategii rewitalizacji Bochni (teren na północ od torów został przez obecną ekipę „zaniechany” w tych planach;)-powinno być „clou” tego programu, do zrealizowania w I-ej kadencji.
    Fakt, ze Kandydaci, temat zaniedbują i nie rozumieją jest szansą dla Kogoś, kto w ten sposób{„nomen omen”},oczywiście mając na uwadze, dobrze pojęty interes Bochni, będą załatwiać sprawy najważniejsze i pilne.

  2. Oby sie udalo zrealizowac te pomysly. Widac, ze Pan Korta ma wiedze i doswiadczenie w tym temacie. Tego Bochni teraz potrzeba.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code