Nowe skrzydło, które docelowo będzie siedzibą Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej oraz tzw. „okrąglak” w którym funkcjonować będzie stanowisko kierowania znajdują się stanie surowym zamkniętym. Prowadzone są zaawansowane prace nad instalacjami elektrycznymi i teletechnicznymi. Wykonana jest elewacja oraz zamontowane bramy wyjazdowe z garażu głównego. Wartość inwestycji to ponad 12 milionów złotych z czego prawie 1,4 to wkład samorządu powiatowego oraz gmin.
Pani Minister oraz Pan Wojewoda docenili tempo wykonywanych prac, ich jakość oraz zaawansowanie. Przy takich postępach, prace powinny zakończyć się w 2015 roku. Jednak jeszcze długa droga przed nami polegająca na wykończeniu nowego budynku, a na to wiadomo potrzeba dodatkowych środków. Dobra wiadomość jest taka, iż pani minister wyraziła zgodę na kontynuację prac wykończeniowych – wyjaśnia starosta bocheński.
Terenem działania Komendy w Bochni jest obszar powiatu bocheńskiego o powierzchni 650 km2, na którym mieszka ponad 100 tys. mieszkańców. W okolicy zlokalizowanych jest wiele zakładów przemysłowych, a duże zagrożenie komunikacyjne, w tym ze strony transportu materiałów niebezpiecznych, tworzą droga krajowa K4, autostrada A4, jak również szlak kolejowy. Wymienione ciągi komunikacyjne przecinają powiat w kierunku wschód-zachód, co ma związek z dużym nasileniem ruchu.
Modernizacja obiektu zlokalizowanego w tak kluczowym rejonie była konieczna, a zakończenie inwestycji znacząco podniesie bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców powiatu bocheńskiego.
Przypomnijmy przebieg realizacji inwestycji:
Rok 2005 – ujęcie inwestycji w planie inwestycji wieloletnich Wojewody Małopolskiego.
Grudzień 2005 r. – zatwierdzenie przez Starostę Bocheńskiego projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na rozbudowę i przebudowę Komendy Powiatowej.
Lipiec 2008 r. – wykonanie projektu budowlanego zamiennego w związku z następującymi zmianami w stosunku do zatwierdzonego projektu:
– wyłączono z opracowania pogotowie ratunkowe (w związku ze zmianą przepisów)
– zlikwidowano I kondygnację nadbudowy nad istniejącym garażem ( w celu zmniejszenia kosztów inwestycji i dostosowania do wymogów określonych przez KG PSP – ”Wskazania do projektowania obiektów strażnic Państwowej Straży Pożarnej”)
Czerwiec 2012 r. – uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę.
Maj 2013 r. – dokonanie cesji prowadzonej inwestycji na Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie.
Wrzesień 2013 r. – rozstrzygnięcie przetargu na wykonanie prac budowlanych, nadzór autorski i inwestora zastępczego.
Jesień 2013 r. – rozpoczęcie prac budowlanych.
Rok 2014 – osiągnięcie stanu surowego zamkniętego w nowej części B i A.
Rok 2015 – przewidziane wykonanie prac budowlanych i instalacyjnych, które umożliwią uzyskanie czasowego pozwolenie na użytkowanie obiektu. Następnie planowane jest przekazanie Generalnemu Wykonawcy istniejącej części do remontu zgodnie z dokumentacją projektową.