Strona główna » Wydarzenia » Klimatyzacja w Hali Targowej – fakty

Klimatyzacja w Hali Targowej – fakty

Sprawa jest trudna i wymaga kolejnych wyjaśnień. Na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, radny Adam Korta celnie punktował urzędników, którzy przewijali się przez salę obrad. Na koniec w sprawie wypowiedział się burmistrz Stefan Kolawiński.

Zacznijmy od początku. W październiku 2011 roku rozesłano zapytania ofertowe do trzech „losowo” wybranych firm. Losowo, bo urzędnik, który dostał polecenie ich znalezienia wpisał w wyszukiwarkę Google słowa „klimatyzacja Bochnia” i wyskoczyły trzy firmy. Spróbowaliśmy zrobić to dziś, ale żadna z firm, do których wysłano zapytanie nie pojawiła się w wyszukiwarce. Radny Korta drążył jednak temat
i pytał o kryteria wyboru tych trzech firm, ale niestety naczelnik wydziału AGKiI nie była obecna na komisji, z powodu choroby i dlatego nie udało się tychże kryteriów ustalić, co powinno nastąpić za miesiąc, gdyż sprawa nie jest zamknięta. Zapytanie wysłano do firm „Elektrospec”” S.C., „Elektrospec”
( 28 905 zł brutto) i do krakowskiej firmy „Dom Serwis” Sp. z o.o ( 33 240,35 zł brutto).
Według nadesłanych ofert, wybrano tę najlepszą cenowo 27 060 zł brutto, czyli ofertę „Elektrospec” S.C. Pewną niekonsekwencją jest, że w protokole wyboru przedmiotem zamówienia była „usługa”, a umowę podpisano na wykonanie „robót budowlanych”. Podpisano ją 08.11.2011 r. W czasie prac okazało się jednak, że pojawiły się problemy i należy wykonać dodatkowe roboty, których koszta oszacowano na 4 674 zł brutto, a więc za całość wykonanej „kompleksowej naprawy
i modernizacji urządzeń wentylacyjno – klimatyzacyjnych” zapłacono 31 734 zł brutto.

Minęło kilka miesięcy i przyszło lato. Urzędnicy tłumaczą, że „w związku z upałami, które miały miejsce w lipcu 2012 roku w naszym regionie (na początku lipca 2012 na Helu odnotowano 30º C, pierwszy raz od ponad 16 lat przyp. redakcja), ze względu na zagrożenie zdrowia użytkowników Hali Targowej (zasłabnięcia i omdlenia osób przebywających na terenie Hali ze względu na wysoką temperaturę spowodowaną upałami i niewydolnością układu klimatyzacji) a także po licznych interwencjach najemców boksów na Hali oraz ich klientów, zaistniała konieczność natychmiastowego montażu dodatkowych urządzeń klimatyzacyjnych.

Na podstawie tych informacji burmistrz podjął decyzję o ustnym zleceniu dostawy i montażu, sześciu dodatkowych klimatyzatorów. Faktura wystawiona 20 września 2012 (sic!) roku nie ma punktu „montaż”, są jedynie wyszczególnione klimatyzatory, rury, freon, wieszak i wąż do skroplin. Jednak na zatwierdzeniu do zapłaty kwoty 29 775 zł mamy wymienione i dostawę, i montaż. Ta sprawa znalazła się także w orbicie pytań do burmistrza. Zamówienie z wolnej ręki zastosowano „per analogiam”.

Adam Korta: Dlaczego nie zastosowaliście się do ustawy o zamówieniach publicznych i nie zapisaliście tego na piśmie?
Stefan Kolawiński: Sytuacja była na tyle pilna, że uniemożliwiła podjęcie działań, aby to zrobić
w sposób formalny. Bardziej nam zależało na tym, żeby to zabezpieczyć klientów Hali Gazaris jak
i pracowników Hali przed wpływami temperatury. Nie przypominam sobie, abym mówił „zróbcie to
w formie pisemnej”. Być może, że takiego polecenia nie wydałem. Trudno mi powiedzieć, jak to się dalej potoczyło. Potoczyło się zapewne w taki sposób, jak to teraz wygląda. Potoczyło się niefortunnie, bo realizując jakieś zlecenie można było uzupełnić zlecenie, zawrzeć potwierdzenie niskich cen.

AK: Czy ta umowa ustna z dostawcą obejmuje tylko dostawę klimatyzatorów, czy dostawę i montaż?
SK: Minęło trochę czasu i może mnie pamięć mylić, ale chyba z montażem. Pan Rzymek mówił, że zrobi nam to po kosztach.

AK: Rozmawiał pan z panem Rzymkiem, czy z żoną? Bo umowa jest spisana z żoną.
SK: Tutaj jest sprawa o tyle niedogodna, że pan Rzymek reprezentował swoją małżonkę. Rozumiem, że sprawa jest wątpliwa pod względem oceny moralnej, niemniej jednak w tej konkretnej sytuacji uznałem, że jest to jedyne możliwe rozwiązanie i najbardziej właściwe.

Sprawa jest wciąż rozwojowa. Na kwietniowe spotkanie komisji rewizyjnej, ma być wezwana Magdalena Tabor, która w okresie naprawy klimatyzacji na Hali Targowej pełniła funkcję naczelnika Wydziału Architektury Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.
(BR)

Zobacz także

Ekologiczna akcja CIUCH W RUCH za nami…

W 1 LO w Bochni odbyła się kolejna już akcja ekologiczna organizowana przez Starostwo Powiatowe w Bochni. To już trzecia ...

2 komentarze

  1. Ooooo Burmistrz powoli tonie….

  2. …to pewnie jedna z wielu śmierdzących spraw w tym miasteczku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code