Radni powiatowi podczas ostatniej Sesji Rady powiatu wyrazili wolę powierzenia Gminie Bochnia prowadzenia w 2014 roku zadania publicznego – zarządzania publicznymi drogami powiatowymi położonymi na terenie Gminy Bochnia.
Na ponad 62 kilometrach dróg powiatowych Gmina Bochnia będzie zarządzać w zakresie planowania, budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg. W ramach przekazywanych zadań bedą realizowane m.in. remonty cząstkowe nawierchni dróg, przepustó, mostów, utrzymywanie czystkości dróg i ich zimowe utrzymanie.
Na realizację tych zadań powiat przekaże środki finansowe zabezpieczone w budżecie Powiatu Bocheńskiego na 2014 rok w wysokości proporcjonalnej do nakładów określonych w ww budżecie na drogi powiatowe.
Jak czytamy w uchwale „z przedmiotu powierzenia wyłącza się zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Bochnia za okres od 01.01.2014 r. do 18.04.2014 r.” Zapis ten wynika z faktu, iż rozstrzygnięto już przetargi na zimowe utrzymanie dróg.
Ostatecznnie radni jednogłośnie przyjęli uchwałę o przekazniu pod zarząd dróg powiatowych Gminie Bochnia. Szczegółowe określenie powierzonych zadań a także regulacje dotyczące wzajemnych rozliczeń finansowych określi porozumienie, które zostanie zawarte przez Zarząd powiatu w Bochni z Wójtem Gminy Bochnia.