Wczoraj, 15 stycznia, w Tarnowie burmistrz Bochni, Stefan Kolawiński, wraz z Romanem Ciepielą, wicemarszałkiem województwa małopolskiego, podpisał pre-umowę dotyczącą m.in. budowy 4-poziomowego parkingu dla samochodów osobowych, jak i stanowisk przyjazdowych dla busów miejskich i regionalnych. Koszt wykonania inwestycji wynosi ponad 12 mln zł.
Planuje się stworzenie węzła integracyjnego ułatwiającego mieszkańcom Bochni i przyjezdnym korzystanie z kolei aglomeracyjnej. W ramach węzła przewidziano budowę przede wszystkim:
– parkingu Park&Ride, który będzie obiektem 4-poziomowym, posiadającym 192 miejsca postojowe dla samochodów osobowych;
– parkingu Bike&Ride, czyli parkingu naziemnego z zadaszonymi stanowiskami dla 40 rowerów, 24 motorów lub skuterów;
– zatok postojowych dla samochodów osobowych (Kiss&Ride), umożliwiających bezkolizyjne zatrzymanie się pojazdu podwożącego pasażera;
– stanowisk przyjazdowych dla busów miejskich i regionalnych.
Parkingi zostaną objęte systemem informatyczno–zarządzającym budowanym przez województwo małopolskie w ramach projektu pn.: „Małopolska Karta Aglomeracyjna – system zarządzania transportem zbiorowym w województwie małopolskim” (MKA).
Celem realizacji przedsięwzięcia jest zwiększenie udziału komunikacji zbiorowej w obsłudze ruchu aglomeracyjnego oraz integracja komunikacji zbiorowej z komunikacją indywidualną. Planowany projekt posłuży zwiększeniu efektywności organizacji transportu zbiorowego i przyczyni się do rozwoju gospodarczego i społecznego miasta oraz wpłynie na poprawę stanu środowiska naturalnego. Utworzenie węzła przesiadkowego położonego w pobliżu stacji kolejowej pozwoli zintegrować różne rodzaje transportu zbiorowego – wymienia Maciej Piątek, naczelnik Wydziału Promocji i Rozwoju Miasta Bochnia.
Projekt „Integracja transportu kolejowego z transportem zbiorowym lub prywatnym w m. Bochnia”, znajdujący się w Indykatywnym Wykazie Indywidualnych Projektów Kluczowych MRPO, otrzyma dotację ze środków europejskich w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet 4. Infrastruktura dla rozwoju gospodarczego, Działanie 4.2. Zwiększenie roli transportu zbiorowego w obsłudze regionu, Schemat C. Regionalna sieć kolejowa w wysokości 8 mln 758 tys. 810 zł (85% kosztów kwalifikowanych).
Całkowita wartość projektu wynosi 12 mln 632 tys. 961,74 zł.
fot.: UM Bochnia