Bogusław Roguż: To już pewne na 100%, że TSA zagra na rynku podczas Dni Bochni 2013?
Maciej Piątek: Umowy są podpisane z panem Piekarczykiem i zespołem Wideo, w tym temacie tyle mogę powiedzieć. O resztą można pytać w Miejskim Domu Kultury.
BR: Dni Bochni wróciły na rynek, ale zespół Wideo zagra na Smykowie. Czy to jest związane jeszcze z jakąś inną, drugą imprezą?
MP: Szczegóły podamy za około 2 tygodnie, kiedy Komisja Kultury omówi program Dni Bochni.
BR: Obchody 760-lecia Bochni będą trwały cały rok. A co planujecie zrobić 27 lutego, w dokładną datę lokacji?
MP: 27 lutego, w Hali Widowiskowo-Sportowej odbędzie się spotkanie burmistrza z okazji rocznicy lokacji miasta. Dzień wcześniej w Kinie „Regis” będziemy mieć koncert Darka Rybki oraz występ dzieci z Przedszkola nr 3.
BR: Jak zamierzacie wypromować i rozpropagować, ten jubileusz miasta, na zewnątrz?
MP: Ze strony Wydziału Promocji i Rozwoju Miasta, 760-lecie otrzymało logo przygotowane przez naszego pracownika, Tomasza Ryncarza. Logo pojawiło się na naszym portalu, profilu na Facebooku i w Hali Widowiskowo-Sportowej, a systematycznie będzie pojawiało się w różnych miejscach naszego miasta. Póki co warunki pogodowe nie pozwalają wykonawcom na przygotowanie niektórych plakatów. W czerwcu, podczas dużego pikniku na Błoniach Krakowskich również pokażemy się razem z Uzdrowiskiem Kopalni Soli i Muzeum Motyli, informując o jubileuszu miasta Bochni. Jeśli środki pozwolą, chcielibyśmy pokazać się także na bilbordach w Krakowie. Niestety, na inne media nie starcza środków w okrojonym budżecie z 260 tys. zł. na 201 tys. zł. Przygotowaliśmy także gadżety związane z 760-leciem, które będą trafiać do uczestników różnych zawodów, imprez kulturalnych oraz przy wyjazdach naszych sportowców i artystów na zewnątrz.
BR: Czy zostanie zorganizowana promocja w miastach partnerskich Bochni?
MP: W zeszłym roku rozmawiałem z przedstawicielami Bad Salzdetfurthu i Keżmaroka w sprawie występu tamtejszych zespołów na naszej letniej scenie muzycznej. Szczegóły jednak zostaną dograne wkrótce, a scena letnia ruszy 28 czerwca i w ramach tego projektu, w lipcu i sierpniu planujemy łącznie 10 występów na tej scenie.
BR: Materiały promocyjne miasta Bochnia dostępne w Informacji Turystycznej nie robią wielkiego wrażenia, a Informacja Turystyczna jest zamknięta w weekendy. Czy możecie coś z tym zrobić?
MP: Uważam, że materiałów promocyjnych wcale nie jest tak mało. Mamy 12-stronicowy informator „Bochnia i okolice”, „3 dni w Solnym Grodzie” będący propozycją na spędzenie weekendu w Bochni i okolicach oraz duży informator w 3 językach. Myślę, że jest to wystarczająca ilość informacji dla turystów. Jeśli chodzi o Informację Turystyczną – kiedy tu przyszedłem, moim priorytetem było wydłużenie godzin pracy IT i udało się to w sezonie turystycznym. Od końca kwietnia jest otwarty od 7:30 do 18:30 w dni powszednie oraz od 12:00 do 16:00 w weekendy. Ze względu na to, że pod koniec października turystów było mniej, IT jest zamknięta w weekend. Z powrotem będzie otwarta od kwietnia.
BR: A co z planem miasta, który kiedyś był pięknie namalowany na bocheńskim dworcu?
MP: Plany będą postawione w nowych miejscach: przy dworcu, na Placu Puławskiego z dwóch stron, w rynku zostanie wymieniony plan miasta i dołożony drugi.
BR: Miasta typu Wieliczka, czy Oświęcim mają silnie rozwiniętą współpracę z Krakowem, również w sensie komercyjnym. Bochnia nie ma na to szans?
MP: Pojawił się pomysł, aby porozmawiać z tour operatorami i włączyć Bochnie do planu wycieczek, które odbywają się do Krakowa, omijając Wieliczkę. Jest to jednak bardzo trudny temat, bo nikogo nie interesują dwie kopalnie, a my przegrywamy z Wieliczką, chociaż i tak mamy sporą liczbę turystów.
BR: Jak wspomagacie projekt warsztatów Music Battle organizowanych przez Szymona Fortunę w MDK?
MP: Sponsorujemy udział pana Królika w tych warsztatach.
(BR)
Kicha.