Inwestycja realizowana będzie na podstawie trójstronnego porozumienia pomiędzy GDDKiA oraz samorządami: wojewódzkim i gminnym. GDDKiA pokryje 50 % kosztów inwestycji i samorządy 50%. Projekt drogowy został opracowany na zlecenie Burmistrza Miasta i Gminy Niepołomice. Inwestorem jest GDDKiA.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
- rozbudowę jezdni autostrady poprzez budowę pasów włączania i wyłączania na odcinku A4 Kraków Tarnów, od km 435+369,97 do km 436+069,27;
- wjazd na jezdnię autostrady z równoległymi pasami włączania długości 340m i 370m wyposażonymi w odcinki przyspieszania długości odpowiednio 240m i 270m oraz klin długości 100m;
- wyjazd z jezdni autostrady z równoległymi pasami wyłączania długości 270m i 280m wyposażonymi w odcinki zwalniania o długości odpowiednio 170m i 180m oraz klin długości 100m;
- budowę łącznic jednopasowych jednokierunkowych;
- szerokość jezdni min. 4.5m wraz z wymaganymi poszerzeniami na łukach;
- szerokość opaski wewnętrznej 0,5m, opaski zewnętrznej 1.0m;
- pas dzielący o szerokości min. 4,0m;
- pobocze gruntowe szer. 2,0m;
- nośność nawierzchni 115kN/oś;
- prędkość projektowa łącznic 40km/h;
- włączenie łącznic do drogi wojewódzkiej: skrzyżowanie typu rondo jednopasowe typu średniego o średnicy zewnętrznej 41m (rondo południowe) i 45m (rondo północne);
- przełożenie koryta potoku Podłężanka na długości 298 mb;
- regulację koryta potoku Zakrzowianka.
.
Codziennie do strefy dojeżdża 870 pojazdów ciężarowych i około 4300 samochodów osobowych. Przewiduje się, że Niepołomicka Strefa Inwestycyjna, która obecnie zajmuje ok. 500 ha gruntów i pracuje w niej ok. 4500 osób powiększy się i docelowo pracować w niej będzie 8000 osób, co wygeneruje dużo większy ruch pojazdów. Wykonanie węzła Niepołomice ograniczy ruch tranzytowy z węzła Targowisko do strefy ekonomicznej przez Puszczę Niepołomicką ( Obszar Natura 2000 ) i liczne miejscowości położone przy drodze wojewódzkiej DW964.