Strona główna » Z regionu » „Drugie życie – jestem na tak” – o transplantacji w ZS w Łapanowie – zdjęcia

„Drugie życie – jestem na tak” – o transplantacji w ZS w Łapanowie – zdjęcia

We wtorek, 18 marca, w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie odbyła się konferencja pt. „Drugie życie – jestem na tak”. Kampania ta jest elementem działań podejmowanych przez placówkę w ramach V. edycji projektu „Drugie życie”, którego cel stanowi wyjaśnienie młodym ludziom istoty transplantacji, rozwianie ich wątpliwości i walka z mitami, które narosły wokół przeszczepiania narządów.

Formuła kampanii sprzyja promocji transplantacji, gdyż sami uczniowie organizują działania w swoich szkołach i środowiskach.

O świadomym dawstwie narządów, a także o konieczności edukowania, przede wszystkim młodych ludzi, na temat różnych aspektów przeszczepiania narządów mówili:
– dr Agnieszka Pardała – dyrektor Centrum Dializ Fresenius w Limanowej,
– Małgorzata Rejdych – żyjąca z przeszczepionym sercem,
– Dorota Ligęza – ma przeszczepioną nerkę,
– ks. Robert Anusiewicz – wyjaśnił etyczne aspekty transplantacji i określił stanowisko Kościoła w tej kwestii.

Konferencję zakończył występ szkolnego zespołu muzycznego oraz rozdanie oświadczeń woli.

W wydarzeniu uczestniczyli: Ireneusz Sobas (zastępca dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa, Oświaty i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Bochni), przedstawiciele Samorządów Uczniowskich wraz z opiekunami z Publicznej Szkoły Podstawowej w Łapanowie, Publicznego Gimnazjum w Łapanowie, Zespołu Szkół w Sobolowie, Zespołu Szkół w Tarnawie, Zespołu Placówek Oświatowych w Trzcianie oraz cała społeczność Zespołu Szkół w Łapanowie.

fot.: ZS w Łapanowie

Zobacz także

Dzielnicowi z Posterunku Policji w Szczurowej zatrzymali nietrzeźwego kierującego

Za jazdę w stanie nietrzeźwości i kierowanie pojazdem bez uprawnień odpowie 67-letni mieszkaniec powiatu brzeskiego. ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code