Strona główna » Wydarzenia » Droga do PSSAG, targowisko i Park & Ride- rozmowa z Tomaszem Przybyło

Droga do PSSAG, targowisko i Park & Ride- rozmowa z Tomaszem Przybyło

Prezentujemy Państwu kolejną częśc wywiadu, jaki przeprowadziliśmy z wiceburmistrzem Tomaszem Przybyło, na temat miejskich inwestycji. Tym razem zajmujemy sie drogą do Powiatowej Społecznej strefy Aktywności Giospodarczej, budową targowiska i planami budowy naziemnego parkingu w okolicy dworca.
Bogusław Roguż: A jak wygląda sprawa drogi do Powiatowej Społecznej Strefy Aktywności Gospodarczej?
Tomasz Przybyło: To wspólne przedsięwzięcie miasta i powiatu, który jest liderem realizacji całego projektu. Niedawno odbyłem spotkanie w tej sprawie z panią dyrektor Martą Walczak, dyrektor wydziału inwestycji w Starostwie Powiatowym, która przekazała mi wniosek i umowę o dofinansowanie oraz program funkcjonalno- użytkowy. Do tej pory tych dokumentów nie mieliśmy, więc w tej chwili są analizowane przez naszych pracowników. Musimy sobie wypracować pewien tryb działania, aby doprowadzić ten projekt do końca. Jest deklaracja naszego wkładu finansowego w całość tego przedsięwzięcia. Na mocy zawartego porozumienia Miasto jest odpowiedzialne za wybudowanie drogi dojazdowej do strefy. W budżecie miasta na bieżący rok zostały zabezpieczone środki na projekt tej drogi.
BR: Kolejna sprawa. Nie przeszedł wniosek dofinansowania do targowiska. Co teraz dzieje się z tą sprawą?
TP: Pan burmistrz jest na tyle zdeterminowany, że zadeklarował, że jeśli nie zostanie ogłoszony następny nabór na wnioski, to i tak przystąpimy do budowy targowiska własnymi siłami. Mamy jednak bardzo dobre informacje z Urzędu Marszałkowskiego, że w kwietniu zostanie ogłoszony następny nabór wniosków o dofinansowanie budowy targowisk. W chwili obecnej mamy gotowe wszystkie dokumenty i czekamy tylko na ogłoszenie o naborze. Jeśli tak się stanie, to natychmiast składamy wniosek i po jego pozytywnym rozpatrzeniu i przyznaniu dofinansowania, być może jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa. Targowisko w obecnym kształcie stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa, bo niektórzy sprzedawcy handlują przy samej drodze. Mamy nadzieję, że dość szybko powstanie targowisko z prawdziwego zdarzenia, z odpowiednim zapleczem sanitarnym tak, aby można było handlować wszystkimi produktami rolniczymi, w tym także zwierzętami.

BR: A co z remontem Muzeum?
TP: Inwestycja ta jest realizowana przez Muzeum im. Stanisława Fischera, my zapewniamy tylko wsparcie w postaci pomocy urzędników miejskich oraz środki finansowe w wysokości około 1,5 mln zł, czyli nieco ponad 40% wartości projektu. Tak więc chociaż inwestycja dzieje się w mieście i częściowo za miejskie pieniądze, to nie UM jest zamawiającym a Muzeum.

BR: Teraz kwestia Park and Ride – mamy wizualizację 4-poziomowego parkingu. Czy tak wysoka budowla nie będzie zakłócała widoku dworca PKP?
TP: Zostanie zachowany odstęp kilkudziesięciu metrów od budynku dworca, poza tym parking zostanie wybudowany w bezpośredniej bliskości wiaduktu drogowego, który nie jest przecież obiektem zabytkowym, więc nie obawiałbym się tutaj o jakąś rażącą niezgodność stylów. Trudno zresztą wyobrazić sobie piętrowy parking stylizowany na budowlę z końca XIX wieku. Miasto będzie odpowiedzialne za utrzymanie tego obiektu , ale być może powierzy je jakiemuś podmiotowi zewnętrznemu – spółce komunalnej lub podmiotowi prywatnemu. Nie zostały jeszcze ustalone kwestie szczegółów płatności za parkowanie. Sądzę, że powstanie tego parkingu pozwoli na uporządkowanie parkowania w rejonie dworca, bo w tej chwili kierowcy ze względu na niedostatek miejsc postojowych często zostawiają samochody w miejscach przypadkowych, niedozwolonych. Po powstaniu parkingu, plac wielofunkcyjny, który znajduje się na wprost dworca PKP będzie mógł być pozostawiony dla potrzeb hali widowiskowo-sportowej. Obecnie, gdy odbywają się większe imprezy na tym obiekcie, brakuje w pobliżu miejsc parkingowych.

BR: Park and Ride to pewnego rodzaju węzeł przesiadkowy. Czy jest szansa, aby przenieść w to miejsce także busy z ul. Kościuszki?
TP: Nie wydaje mi się, aby byłoby to dogodne dla przewoźników i pasażerów busów, bo większość z nich jest zainteresowanych, aby jak najszybciej dostać się do centrum, a dworzec PKP jest jednak od niego oddalony. W pobliżu dworca powstaną oczywiście zatoczki, gdzie busy będą mogły się bezpiecznie zatrzymać i wysadzić pasażerów.

BR: W jakim okresie czasu ta inwestycja może być zrealizowana?
TP: Do połowy 2015 roku.  Jesteśmy dopiero na początku drogi prowadzącej do realizacji tej inwestycji. Na razie nie ma jeszcze wniosku o dofinansowanie, pozwolenia na budowę itp. Mamy przed sobą sporo etapów do przejścia. Należy podkreślić, że Bochnia została wytypowana jako jedno z czterech miast, gdzie pilotażowo zostaną wybudowane węzły przesiadkowe. Powstaną one jeszcze w Krzeszowicach, Trzebini i Tarnowie. Docelowo zarząd województwa małopolskiego ma zamiar wybudować na terenie województwa nawet kilkadziesiąt tego typu parkingów.
(BR)

Zobacz także

Premiera teledysku z bocheńskim akcentem „Wszystko gra” – WIDEO

W zeszły weekend do sieci trafił teledysk rockowej ekipy „Futro z Ryby”. Nie zabrakło bocheńskich akcentów zarówno w sferze muzyki, ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code