Strona główna » Wydarzenia » Lody z Cafeterii Espresso w Bochni zajęły drugie miejsce w finale konkursu pt. „Mój rynek-Mój produkt 2015”

Lody z Cafeterii Espresso w Bochni zajęły drugie miejsce w finale konkursu pt. „Mój rynek-Mój produkt 2015”

Miasto Bochnia włączyło się w tegoroczny konkurs pt. „MÓJ RYNEK MÓJ PRODUKT 2015”. Przypomnieć należy, iż celem konkursu była identyfikacja i szerzenie dobrych praktyk w zakresie wytwarzania lokalnych produktów rolno-spożywczych, przeznaczonych do spożycia, ich rozpowszechnianie oraz wymianę doświadczeń pomiędzy producentami zdrowej żywności na poziomie lokalnym, regionalnym oraz ogólnokrajowym.

16 maja 2015 r. w Warszawie, w ogrodach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, odbył się finał konkursu MÓJ RYNEK – MÓJ PRODUKT 2015 organizowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ogólnokrajowa Kapituła Konkursowa powołana przez Ministra RiRW dokonała oceny zgłoszonych przez Marszałków Województw produktów. Na pikniku obecny byli m.in. Prezydent Bronisław Komorowski wraz z małżonką, minister rolnictwa Marek Sawicki, wicepremier Janusz Piechociński.

Spośród 21 produktów, które wcześniej wygrały wojewódzki etap konkursu, II miejsce w rankingu ogólnopolskim zdobyły lody jogurtowe produkowane w Cafeterii Espresso Artura Lorysia w Bochni. Gratulujemy tak wysokiego miejsca bocheńskiemu laureatowi, który oprócz wyróżnień w postaci dyplomów, został także uhonorowany wartościowymi nagrodami rzeczowymi!

Finał konkursu miał charakter festynu z akcentami turystycznymi – produkty lokalne wspaniale promują regiony, w których powstają a przy okazji można było zaprezentować inne szerokie walory Miasta Bochnia. Uczestniczyliśmy w tym wydarzeniu, promując nasz region a specjalnie wystawione na tą okazję stoisko bocheńskie, cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem osób odwiedzających piknik. Ważnym efektem promocyjnym konkursu, jest również zwiększenie zainteresowania produktami lokalnymi wśród konsumentów, a co za tym idzie wzrost ich sprzedaży.

W imprezie promującej żywność najwyższej jakości, uczestniczyło wielu wystawców z całego kraju, a wśród nich firmy posiadające produkty ze znakiem Poznaj Dobrą Żywność. Oprócz produktów spożywczych, tradycyjnych i regionalnych, obecni byli wystawcy rękodzieł artystycznych. Na pikniku gościli także restauratorzy i kucharze znani z telewizyjnych programów kulinarnych. Rzesze zwiedzających przyciągały pokazy kulinarne, koncerty i pokazy tańców ludowych. Zorganizowano również konkursy gastronomiczne z udziałem znanych osobistości świata rozrywki, sportu oraz mediów i publiczności.

Jesteśmy dumni, że spośród kilkuset produktów ocenianych w skali kraju, lody z Bochni zakwalifikowały się do etapu rozstrzygnięcia finałowego i zajęły tak wysokie II miejsce, przegrywając tylko z szynką wędzoną z Tarnówki, z woj. Łódzkiego. III miejsce chleb tatarczuch na bazie mąki gryczanej z targowiska w Żarkach – woj. Śląskie.

Zobacz także

Ruszyły gminne infolinie w sprawie dowozu do punktów szczepień przeciw Covid-19

W ramach kolejnego etapu przygotowań do realizacji „Narodowego Programu Szczepień” trwa w gminach organizacja specjalnego transportu, z którego będą mogły ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code